מאצ'ינג לא של כסף: בארגון "עזרת אחים" בבית שמש מגייסים מתנדבים

נתי קאליש No Comments on מאצ'ינג לא של כסף: בארגון "עזרת אחים" בבית שמש מגייסים מתנדבים

ארגון החסד המפורסם של בית שמש הרחיב את פעילותו בתקופת הקורונה והעיר עצמה מתרחבת והולכת כשאלפי משפחות מתווספות לבית שמש, אבל מצבת המתנדבים לא גדלה בהתאם | הארגון נמצא בעיצומו של קמפיין מצ'ינג נרחב לגיוס מתנדבים באמצעות המתנדבים הקיימים ופונה לכל תושבי בית שמש ללא יוצא מן הכלל להיות חלק מעולם החסד

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כל מי שמסתובב בבית שמש יותר משעתיים, כבר מכיר היטב את ארגון החסד 'עזרת אחים'. הארגון שחולש על מספר רב של פעילויות חסד, מבשל מזון למשפחות חולים, משאיל כלים וציוד רפואי, מפעיל מערך של מחוללי חמצן וליווי רפואי לחולי קורונה, מחלקה מיוחדת לטיפול בכוויות, אגף מיוחד של הסעות לבתי חולים בקווים סדירים ובשעות קבועות, אגף הילד המיוחד, בדיקות צהבת לתינוקות, מיטות אור להורדת הבילוריבין והרשימה עוד ארוכה. 

הארגון הולך ומרחיב את פעילותו בקצב מדהים. בית שמש עצמה הולכת וגדלה, שכונות ענק התאכלסו כאן בשנים האחרונות, ומספר התושבים כמעט הכפיל את עצמו. במקביל הוסיף 'עזרת אחים' עוד ועוד פעילויות, ענפי חסד חדשים צמחו מהאילן רב הזרועות, והפעילות לא מפסיקה לגדול ולהתרחב. 

"אני אומר את זה בסיפוק גדול", אומר יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ: "פעילות הארגון התרחבה הארגון בקצב מהיר מדי, השקענו ברכישת ציוד, השקענו בהקמת מועדוניות יום לילדים מיוחדים, השקענו בחדרי סנוזלן וג'ימבורי, בהקמת מטבח חסד ענק וברכישת רכבי הסעה, אבל במשך כל הזמן הזה לא עסקנו מספיק בגיוס מתנדבים, וכיום אנחנו נמצאים במצב שבו מספר המתנדבים שמסייעים לפעילותו השוטפת של הארגון קטן מדי. 

"לשמחתי הרבה, המתנדבים שלנו מאוד מסורים, חדורי רצון וחדורי מטרה. ולכן גם עם כמה מאות מתנדבים אנחנו מצליחים לעשות את כל הפעילות האדירה הזאת. אבל העיר ממשיכה לגדול, שכונות נוספות מתאכלסות והעומס הולך ונעשה כבד מנשוא בחלק מהמחלקות והאגפים, וגם באחרים הוא מתקרב למצב הזה. 

"בהתפרצות של וריאנט דלתא של נגיף הקורונה", מספר הרב קאפ, "נאלצתי לא פעם לחלק מחוללי חמצן אל תוך הלילה, פשוט כי לא היו מתנדבים שיוכלו לפזר אותם לבתיהם של חולי הקורונה בשעות סבירות יותר. במטבח אנחנו עובדים בקצב לא רגיל, ובתקופות של עומס מדובר במסירות מאוד גדולה מצד המתנדבים. "אם בימים כתיקונם אנחנו עוסקים בגיוס כספים, ויוצאים מדי פעם במגבית נרחבת כדי לממן את הפעילות הקיימת ולהוסיף פעילויות חדשות, כיום המצב הוא שאנחנו עוצרים לזמן מה את המגביות הכספיות, ופשוט מנסים לגייס קודם כל מתנדבים, כח אדם שיעזור לנו. זה נחוץ והכרחי להמשך פעילותו של הארגון" אומר הרב קאפ.

ב'עזרת אחים' מסבירים שההתנדבות יכולה להתאים לכל אדם בוגר ואפילו לנערים ונערות, שיכולים להתנדב בפעילויות מתאימות. יש לא מעט נערים שמתנדבים באגף הילד המיוחד במחלקת בנים בוגרים, ויש נערות שמתנדבות במחלקת בנות ובנים קטנים, בקביעות, כל ימות השנה. "יש מתנדבים בכל הגילאים. גם אדם שכבר יצא לפנסיה יכול להתנדב", אומרים בארגון, "אם יש לו רכב הוא יכול להסיע מדי פעם אנשים לבית החולים וכדו' לפי הצורך. ואפילו אם יש לו רק מכשיר טלפון, מתנדב מבוגר יכול להתקשר לאנשים מבוגרים שסובלים מבדידות למרבה הצער, וצריך שמישהו ידבר איתם פעמיים אן שלוש פעמים בשבוע, לשאול מה שלומם, לוודא שמצבם טוב ושאין צורך לשלוח אליהם מתנדב לבדוק שהם לא במצוקה".

"גם עקרת בית עסוקה, או אישה שעובדת ואין לה רגע פנוי, יכולות להתנדב, כשגרירות חסד בבניין שלהן. בעזרת אחים' שואפים לכסות את כל הבניינים בעיר עם 'שגרירי החסד', שיהוו כתובת לכל פניה ועזרה עבור השכנים בבניין, כגון: תיק עם מספר סוגי משחות לכוויות, תיק עזרה ראשונה קטן ועוד" אומרים בארגון.

הארגון מנסה לגייס גם מתנדבים למטבח החסד ומתנדבות שיסייעו בבישולים ואפייה מהבית. "אין כמו עוגה ריחנית כדי להכניס רוח חיים ואווירה שמחה, לבית שבו מתמודדים עם אשפוז ממושך של אחד ההורים או הילדים חלילה", אומרים בארגון, "איזו אישה אינה אופה עוגה מדי פעם? בהתנדבות ל'עזרת אחים' אפשר להוסיף עוד עוגה אם אכן יש צורך, מתנדבים מסורים כבר יבואו לקחת אותה ולהעביר אותה למקום הנכון". 

בעלי רכבים נקראים להתנדב להעברת מזון מהמטבח המרכזי למשפחות המתמודדות עם מחלה חלילה. "מדי יום אנו מוציאים חבילות מזון ואוכל חם למאות כתובות בעיר, באמצעות מערך ההתנדבות, תוכלו לסייע בהעברת החבילות וחלוקת המזון למשפחות מתמודדות או ממטבחי הארגון או מבתי מתנדבים ומתנדבות".

משפחות רבות נאלצות לשהות סמוך למיטת חוליים של בני משפחה ויקירים, ללא יכולת לנוח, להתארגן, להחליף כוחות או לנהל שגרת יום בבית ברוך ילדים או בעבודה. "עזרת אחים" מחפש מתנדבים לשעות של ליווי ושהייה ליד חולים בבתי החולים השונים ובכך לתת למשפחות החולים מעט זמן לעצמם, למנוחה ולשגרה מבורכת, וכן ללוות משפחות שההורים עסוקים בענייניהם הרפואיים, בהכנת שיעורי בית עם הילדים, סיוע בניקיון, בישול ועזרה בסיסית בניהול משק בית תקין – התנהלות מול הארגון בבקשות לרופאים, זירוז תורים, ועוד רבות.

"מאות קשישים וגלמודים מתגוררים בעיר, ללא כל דורש או מכר", מסביר יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ. "ימים שלמים חולפים עליהם בלי שאיש דרש בשלומם או בדק אם הם חיים. אנחנו מחפשים מתנדבים שיקדישו כמה דקות ביום ועוד שעה או שעתיים בשבוע רק כדי לדרוש בשלומם של אנשים מבוגרים, לבקר אותם בביתם, להעניק להם עזרה בסיסית בניהול משק בית, ולהיות להם מכר ואוזן קשבת. "אנחנו זקוקים גם למתנדבים לצורך איוש המוקדים הטלפוניים של עזרת אחים, להסדיר נסיעות מול מתנדבים ולהעניק שירות לפונים בעת צרה או מצוקה. אפשר לעשות ביקור חולים, לנגן ולשיר אצל חולים וגלמודים בבית או בבית החולים, לסייע בשירותי בייביסיטר לילדי משפחות מתמודדות בזמן שההורים שקועים בטיפולים או בנסיעות לטובת המשפחה, ועוד כהנה וכהנה. מסביר יו"רהארגון.

"הרעיון הוא שבארגון עם פעילות ענפה כל כך, יש המון סוגים של פעילות, כל אחד ואחת יכולים להתחבר לארגון בדרכם שלהם, למצוא פעילות התנדבותית שמתאימה לו ושיכולה להסתדר עם הכישורים, או עם לוח הזמנים שלו. כל מה שצריך לשם כך זה לב רחב והרבה רצון לתרום לחברה ולסייע לזולת, את כל השאר ב'עזרת אחים' כבר ישלימו לכם" מסכם הרב קאפ.



0 תגובות